Galaktyczne Mroczne Bractwo

Forum sojuszu GMB. Uni 50


#1 2007-03-15 21:00:09

Gordian

Administrator

655238
Skąd: KRK
Zarejestrowany: 2007-01-06
Posty: 330
Punktów :   

Regulamin wojen

(orginał znajduje sie na http://board.ogame.pl/thread.php?threadid=494956 ) bo nie wszyscy może go czytali, zwłaszcza młodsi wojownicy Wink


Regulamin forum Wojny


* 1. Deklaracje wojen.
   

- Tytuł każdej deklaracji musi zawierać tagi lub nazwy wszystkich uczestniczących w wojnie sojuszy.

- Pierwszy post wątku musi zawierać poprawnie wypełniony schemat:
cytat:

1. Tag i pełna nazwa sojuszu wypowiadającego wojnę i sojuszu, któremu wojna jest wypowiadana:

2. Tagi i pełna nazwa wszystkich sojuszy dołączających się w trakcie trwania wojny wraz z datą i stroną, po której sie opowiadają: [w przypadku braku takowych pole pozostanie puste]

3. Preferowany system liczenia: [jedna opcja do wyboru]

a) system procentowy

b) system jednostkowego liczenia strat (tzw. system Antaresa)

4. Warunki zakończenia wojny: [można wybrać jedną lub obie opcje, jednak w tym wypadku granicą końcową jest warunek, który zostanie spełniony jako pierwszy]

a) pewien próg, którego osiągniecie przez jedną ze stron jest równoznaczne z wygraniem i tym samym zakończeniem wojny;

Minimalny i maksymalny próg, który może stać się granicą końcowa wojny to od 100-10.000% (33kk - 3. 300kk strat)

b) data, do której prowadzone są działania wojenne. Po upływie wyznaczonego terminu należy podliczyć %(straty) uzyskany ze wszystkich zamieszczonych raportów wojennych i na tej podstawie wyłaniany jest zwycięzca.

Minimalny i maksymalny przedział czasowy, który może stać się granicą końcowa wojny to od 1-3 miesięcy.

5. Minimalny próg raportów liczących sie do wojny:

a) w przypadku systemu procentowego próg musi być liczbą całkowitą, nie mniejszą niż 1 i nie większą niż 50%

b) w przypadku systemu jednostkowego liczenia strat próg nie może być mniejszy niż 333k i większy niż 16.600kk strat.

6. Stosunek do RW z ACS: [jedna opcja do wyboru]

a) Liczą się tylko walki, w których każdy agresor i każdy obrońca uczestniczą w wojnie.

b) liczą się wszystkie walki, gdzie 50% + 1k wartości floty (tak agresora jak i obrońcy) należy do sojuszy będących w stanie wojny.

7. Powody (nie są wymagane)

Przykład poprawnie wypełnionego schematu:

   

1. Tag i pelną nazwa sojuszu wypowiadającego wojnę i sojuszu, któremu wojna jest wypowiadana:

[DD] Dobre Duszki vs [DW] Dzikie Węże

2. Tagi i pełna nazwa wszystkich sojuszy dołączających się w trakcie trwania wojny wraz z datą i stroną, po której się opowiadają: [w przypadku braku takowych pole pozostanie puste]

[WN] Wojownicy Nocy dołączają się 10.07.06 po stronie [DD]
[CzB] Czarne Bestie dołączają się 15.07.06 po stronie [DW]
[WS] Waleczni Samuraje dołączają się 16.07.06 po stronie [DW]

3. Preferowany system liczenia: [jedna opcja do wyboru]

a) system procentowy

4. Warunki zakończenia wojny: [można wybrać jedną lub obie opcje, jednak w tym wypadku granicą końcową jest warunek, który zostanie spełniony jako pierwszy]

a) pewien próg procentowy, którego osiągniecie przez jedną ze stron jest równoznaczne z wygraniem i tym samym zakończeniem wojny;
Minimalny i maksymalny próg procentowy, który może stać się granicą końcowa wojny to od 100-10.000%

Wojna będzie zakończona, gdy jedna ze stron osiągnie 5000%

5. Minimalny próg raportów liczących się do wojny: [próg musi być liczbą całkowitą, nie mniejszą niż 1 i nie większą niż 50%]

Rw mające 50%

6. Stosunek do RW z ACS: [jedna opcja do wyboru]

b) liczą się wszystkie walki, gdzie 50% + 1k wartości floty (tak agresora jak i obrońcy) należy do sojuszy będących w stanie wojny.

7. Powody (nie sa wymagane)

- Sojusz lub koalicja może wypowiedzieć wojnę w temacie tylko jednemu sojuszowi. Inne sojusze mogą zadeklarować pomoc zarówno stronie wypowiadającej wojnę, jak i temu sojuszowi, któremu wojnę wypowiedziano.

      - Maksymalna ilość deklaracji wojny (czy to zakładając nowy temat, czy dołączając do istniejącej wojn) wynosi trzy. Oznacza to więc, że tag lub nazwa sojuszu może pojawić się w maksymalnie trzech tematach za sprawą dowództwa tego sojuszu.

      - Na forum Wojny nie wolno zakładać innych tematów niż deklaracje wojen.

      - Koniecznie należy napisać z kim się jest w stanie wojny w tekście zewnętrznym sojuszu w grze wraz z odnośnikiem (linkiem) do odpowiedniego tematu na Forum Ogame.

      - Wojny nie można wypowiedzieć graczowi, grupie graczy ani samemu sobie. Dozwolone jest więc wypowiadanie wojny tylko przez sojusze innemu sojuszowi.

      - Wojny mogą być prowadzone tylko pomiędzy sojuszami grającymi na tym samym uniwersum. Wojny międzyunijne są zabronione.

      - Przyjęcie wypowiedzenia wojny nie jest wymagane do jej rozpoczęcia.



* 2. Deklaracja i początek wojny a reguła basha.


      - Czas liczenia regulaminowych 12h będzie naliczany od zgłoszenia postu. Do tego czasu dozwolone jest regulaminowe atakowanie 6 razy na każdą planete/księżyc gracza.

      UWAGA:
      Wojna zaczyna się w momencie umieszczenia pierwszego postu na Forum. Zatem nie umieszczamy godziny rozpoczęcia wojny innej niż godzina, z którą zamieszczony został pierwszy post.
      12 godzin to tylko czas po jakim przestaje obowiązywać reguła basha.
      WSZYSTKIE RW Z ATAKÓW PO POJAWIENIU SIĘ PIERWSZEGO POSTU SĄ WLICZANE DO WOJNY

      Należy jednak pamiętać, że atak to nie tylko uderzenie w planete, atak rozpoczyna sie w momencie, kiedy damy ptaszka przy "atakuj" wysylajac flote i damy "wyślij". Tak wiec jesli flota byla wyslana przed napisaniem posta, który mial rozpoczynać wojne, to takie RW do wojny sie nie zalicza.



* 3. Jak rozstrzygnać, komu należy się zdobyty procent?

      a) Procent z raportu liczony jest na podstawie zostawionego na orbicie złomu. Ta strona, która poniesie mniejsze straty (wliczając w to także rabunek z planety i zbiór złomu), uznawana jest za stronę wygraną i to dla niej liczy sie uzyskany procent.

      I teraz:
      - straty agresora to straty jakie ponosi on we flocie; (met+krys)
      - straty obrońcy to straty jakie ponosi on we flocie i 30% strat poniesionych w obronie. (met+krys)
      Osoba, która zebrala zlom, powinna umieścić raport ze zbioru debrisu.

      b) W momencie wysyłania ataku liczy sie kondycja gracza (zarówno agresorów jak i obrońców). Tak wiec jeśli gracz będzie w chwili wysłania przez agresora ataku w sojuszu, który bierze udział w wojnie, to nawet jeśli przed dolotem z sojuszu wyjdzie, to % na nim zrobiony do wojny będzie się zaliczał.

      Analogicznie - jeśli atak zostanie wysłany na gracza, który nie nalezy do sojuszów biorących udział w wojnie, a ten przed dolotem do takowego sojuszu wstąpi - procent liczyć sie nie będzie, gdyż w momencie wyslania ataku gracz do wojujących sojuszy nie należał.




* 4. Dołączanie do wojny.

      - Do wojny nie może się dołączyć indywidualny gracz, dozwolone są tylko wojny miedzy sojuszami tego samego uniwersum;

      - W przypadku gdy sojusz opowiada sie po jednej ze stron w trwającej już wojnie nie musi tworzyć nowego wątku, wystarczy że umieści posta w odpowiednim temacie. Post taki musi zawierać jasno i wyraźnie deklarację wojny. Jednak, aby sojusz mógł się dołączyć po jednej ze stron, potrzebna jest zgoda głównego sojuszu reprezentującego daną stronę (za sojusze główne uważa się sojusze wymienione w pierwszym polu schematu). Akceptacja jest obligatoryjna i musi zostać umieszczona jako post w temacie. Od momentu wyrażenia zgody na dołączenie sie (czyli daty wyslania posta), zaczyna sie naliczać 12h, po których zostaje zniesiona reguła basha. W przypadku braku konkretnego stanowiska, umieszczonego jako post w temacie przez stronę zainteresowaną w przeciągu 12h, uważa się, że deklaracja sojuszu, który chciał się dołączyć, została odrzucona i nie bierze on udziału w wojnie.

      - Po każdej deklaracji pomocy w wojnie założyciel tematu musi zmienić tytuł wątku oraz treść schematu znajdującego się w pierwszym poście dopisując tag i nazwę sojuszu. Jeśli tego nie zrobi, członek sojuszu dołączającego się do wojny musi poprosić moderatora o zmianę tytułu.



* 5. Powody wojny.

      - W schemacie mogą być zawarte powody wypowiedzenia wojny, nie jest to jednak warunek konieczny do założenia tematu.


* 6. Raporty wojenne w temacie wojennym.

      - Raporty wojenne w temacie wojennym są dozwolone o ile:

      1. spełniaja pkt 4 Regulaminu Starć Tytanów
      (Twój raport musi być raportem. "Starcia tytanów" to dział przeznaczony specjalnie do zamieszczania raportów wojennych (RW). Nie należy zakładać tu innych tematów. Jeśli pojawi się tu temat inny niż raport wojenny założyciel topiku może dostać ostrzeżenie, a temat będzie kasowany lub przenoszony.)

      2. nie zawierają współrzędnych planet,

      3. w przypadku RW wykorzystujących ACS w zależności od wybranej opcji (opcje wybiera strona wypowiadająca wojnę w momencie jej wypowiadania):

      - wszystkie floty muszą należeć do sojuszy będących w stanie wojny (przyjmuje się, że dopuszczalny dodatek floty spoza sojuszu będącego w stanie wojny nie może przekraczać 5% całkowitej wartości floty agresora/obrońcy biorącego udział w konflikcie)

      - 50% + 1k wartości floty (tak agresora jak i obrońcy) musi należeć do sojuszy będących w stanie wojny.

      Całość % z RW wlicza się do wyniku wojny.
      Dla trwających już wojen obowiązuje pierwsza opcja.

      4. walka spełnia minimalny próg zadeklarowany w schemacie, a w przypadku trwających już wojen ma znaczenie taktyczne dla walczących stron (tzn. jest odpowiednio duża)

      - W przypadku, kiedy sojusz dołącza się do trwającej już wojny, RW dokonane przez jego członków liczą sie już od chwili zadeklarowania pomocy. Jeżeli jednak w przeciągu regulaminowych 12h pomoc ta nie zostanie zaakceptowana przez sojusz głowny, RW zostają anulowane i nie mają wpływu na wynik wojny.

      - Dozwolone jest również umieszczanie w ramach wątku ciekawych, niecodziennych RW, które jednak nie spełniają minimalnego progu procentowego (np. rozbijanie dużych bunkrów, niszczenie moona), takie RW jednak NIE jest wliczane do wyniku i NIE przedłuża okresu ważności wojny o kolejne 3 tygodnie i traktowane jest tylko jako ciekawostka.
      Jako RW nie wliczające się do wojny, może być zamieszczone w niepełnej postaci.



* 7. Odpowiedzi w temacie wojennym

      Dyskusje między uczestnikami danej wojny stanowią jej integralną część i jako takie nie mogą być dzielone pomiędzy inne działy Forum Ogame. Nie oznacza to jednak przyzwolenia na spam i offtopic, które bedą systematycznie usuwane przez moderatorów. Obowiązek zachowania przejrzystosci tematu leży po stronie wszystkich walczących sojuszy. W sprawach spornych decydujące zdanie ma moderator.



* 8. Zmiany tagu/nazwy sojuszu oraz fuzje a działania wojenne.

      - Zmiana nazwy bądź tagu sojuszu biorącego udział w wojnie nie wpływa na przebieg działań wojennych ani nie jest równoznaczna z zakończeniem wojny. Wszystkie raporty, które miały miejsce przed zmianą oraz wszystkie następujące po zmianie wliczają się do ogólnego wyniku wojny. W takiej sytuacji autor tematu musi zmienić tag/nazwę sojuszu zarówno w temacie wątku jak i w schemacie. W przypadku nieobecności założyciela tematu, osoba, która brała czynny udział w wojnie i udzielała się w owym temacie, może poinformować moderatora o konieczności modyfikacji.

      - Jeżeli jeden sojusz przeprowadza fuzję z drugim, to ten, który zostaje wchłonięty, dołącza się do wojen prowadzonych przez sojusz główny, natomiast wszystkie wojny, które sojusz wchłaniany prowadził do tej pory, zostają zakończone, co jest równoznaczne z porażką sojuszu wchłanianego (z wyjątkiem sytuacji, gdy nowopowstały sojusz chce kontynuować wojnę wchłoniętego sojuszu). W takiej sytuacji autor tematu musi wprowadzić odpowiednie zmiany zarówno w temacie wątku jak i w schemacie. W przypadku nieobecności założyciela tematu, osoba, która brała czynny udział w wojnie i udzielała się w owym temacie, może poinformować moderatora o konieczności modyfikacji.

      - Fuzje przeprowadzane pomiędzy sojuszami walczącymi w jednej wojnie po tej samej stronie nie mają wpływu na działania wojenne. Wojna toczy sie takim samym trybem, natomiast autor ma za zadanie dokonać odpowiedniej adnotacji w szablonie. W przypadku nieobecności założyciela tematu, osoba, która brała czynny udział w wojnie i udzielała się w owym temacie, może poinformować moderatora o konieczności modyfikacji.



* 9. Zakończenie wojny.

      - Wojna może być zakończona na podstawie następujących czynników:

      1. Wojnę uważa się za zakończoną, jeżeli jedna ze stron osiągnęła jako pierwsza wyznaczony próg procentowy lub upłynął termin określony w schemacie.

      Za wygraną uważa się stronę, która:

      a) jako pierwsza osiągnęła wyznaczony próg procentowy;
      b) w chwili upływu wyznaczonego terminu osiągnęła wyższy procent z zamieszczonych w wątku RW.

      2. Obie z walczących stron doszły do porozumienia/wniosku, że wojnę należy zakończyć. Wówczas założyciel tematu dodaje do tytułu dopisek "(wojna zakończona)". W przypadku nieobecności założyciela tematu osoba, która brała czynny udział w wojnie i udzielała się w owym temacie może poinformować moderatora o zakończeniu wojny. Wojna taka zostaje uznana jako "nierozstrzygnięta" i nie ma w niej ani zwycięzców ani przegranych.

      3. W przypadku, kiedy w wojnie bierze udział koalicja, jeden z sojuszy koalicji może za zgodą przeciwnika odłączyć się od wojny. Traktowane jest to jako porażka tego sojuszu.
      Autor tematu musi wtedy wykreślić dany sojusz zarówno z tematu wątku jak i ze schematu. W przypadku nieobecności założyciela tematu osoba, która brała czynny udział w wojnie i udzielała się w owym temacie, może poinformować moderatora o konieczności modyfikacji.

      4. W przypadku, kiedy jeden z sojuszy zostanie rozwiązany, traktuje się to jako jego porażkę. Jednak wszystkie RW, w których pojawili się członkowie tego sojuszu do momentu jego rozpadu, wliczają się do ogólnego wyniku wojny. Autor tematu musi wtedy wykreślić dany sojusz zarówno z tematu wątku jak i ze schematu. W przypadku nieobecności założyciela tematu osoba, która brała czynny udział w wojnie i udzielała się w owym temacie, może poinformować moderatora o konieczności modyfikacji.

      5. W temacie wojennym nie pojawił się od trzech tygodni post kluczowy dla wojny (RW zgodne z szablonem, dołączenie/potwierdzenie dołączenia, regulaminowe odłączenie od wojny). Wówczas wojnę uznaje się za zakończoną, a moderator dodaje dopisek "wojna zakończona". Wojna taka zostaje uznana jako "nierozstrzygnięta" i nie ma w niej ani zwycięzców ani przegranych.

      - Żeby wojnę uznać za zakończoną przed upływem czasu wyznaczonego w szablonie należy pokonać wszystkie sojusze znajdujące sie po jednej ze stron.

      - Tematy zakończonych wojen są blokowane przez moderatorów. W przypadku gdy temat wojenny zawierał mniej niż 10 postów, wątek zostanie skasowany.



* 10. Unieważnienie.

      - Podczas deklaracji wojny proszę upewnić się, że deklaracja jest poprawna i ważna.

      - Błędnie wypełnione lub niekompletne schematy wypowiadania wojen powodują, że wojna jest nieważna od samego początku, a reguła "basha" obowiązuje wszystkie uczestniczące w tej "wojnie" osoby;

      - Deklaracje wojen przez osoby podszywające się pod liderów sojuszów lub osoby do tego nie powołane są nieważne od samego początku, a reguła "basha" obowiązuje wszystkie uczestniczące w tej "wojnie" osoby.



* 11. Nieregulaminowe zachowanie a temat wojenny.

      - Liczymy, że mimo wzburzonych emocji i bezpośredniego kontaktu w temacie z wrogim sojuszem wątki nie będą obfitowały w walki słowne, a każda ze stron postara się zamieszczać jak najwięcej RW i rozważnych komentarzy nt akcji własnych i wroga.

      - Kasowane lub edytowane będą zarówno posty jak i całe wątki, które naruszają Regulamin Forum (np. obrażanie, wulgaryzmy, offtopic).

      - Tematy wojenne, w których toczą się wyjątkowo zaciekłe dyskusje i łamanie Regulaminu Forum zachodzi często będą czasowo blokowane.



* 12. Inne

      Wszystkie sprawy kontrowersyjne lub dyskusyjne nieobjęte niniejszym regulaminem powinny być rozstrzygane przez moderatora działu wojny; rozstrzygnięcie określone przez moderatora jest arbitralne dla danego wątku i nie stanowi precedensu ustanawiającego regułę regulaminową.


Gdybym mógł cofnąć czas i pomyśleć nad wyborem,
teraz już wiem, wybrałbym tą samą drogę!

http://img403.imageshack.us/img403/2625/eeeeecopyog2.png

Imperium Eranird  <--- Nowy projekt, całkowita modyfikacja Obliviona!!! "Prawdziwe RPG" nadchodzi!!! Chcesz przyłączyć się do projektu? Wejdź na stronę.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl